Pressemeddelelse

1,7 mio. så på forbrugerrettigheder



Verdensudstillingen EXPO2000 i Hannover i Tyskland sluttede tirsdag i denne uge efter fem måneder med omkring 18 mio. gæster. Omkring 1,7 mio. af dem har lagt vejen forbi Den Danske Pavillon, hvor Arla Foods sammen med Carlsberg, Danisco og Danske Slagterier stod for en udstilling om forbrugerrettigheder. Det er første gang, Danmarks førende fødevarevirksomheder har optrådt samlet på en international udstilling.
EXPO2000 slutter med et samlet underskud på 10 mia. kr., fordi besøgstallet ikke nåede op på de 40 mio., som arrangørerne havde budgetteret med. I Den Danske Pavillon glæder man sig over de lavere besøgstal.
“Det var blevet et inferno, hvis vi havde nået 40 mio. besøgende. Så havde vi haft lange og utålmodige køer”, siger ambassadør Ole Philipson, der er leder af Den Danske Pavillon, til Politiken.
Den Danske Pavillon, der er blevet rost som en af de flotteste på EXPO-udstillingen, får lov at blive stående i Hannover. Det danske tøjfirma Bestseller, der bl.a. producerer Jack & Jones, Vero Moda, Only og Exit, har købt pavillonen og vil bruge den regionalkontor og udstillinger.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Bjarke Kamstrup
Primær kontaktperson

Bjarke KamstrupPressechef

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager