Arla relancerer sit brand i hele verden

Læs tid
2 min
Arla relancerer sit brand i hele verden
Publiceret
03 september 2014
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Det nye slogan ’Let in the Goodness’ eller på dansk ’Nyd det gode’ vil blive ledsaget af den største internationale marketingkampagne i mejerivirksomhedens historie. Hermed manifesterer Arla sig som en af de førende globale producenter af mejeriprodukter.

*”Mælk er efterspurgt på verdensplan, og herhjemme er mejeriprodukter en del af hverdagen for langt de fleste af os. Det er der et stort potentiale i, og det sætter vi os nu for at forløse med en ny markedsføring. I Arla har vi en stærk mejeritradition og er kendt for at producere og eksportere sunde, naturlige og ansvarlige mejeriprodukter, som er nogle af verdens bedste. Med udgangspunkt i den stærke historie ønsker vi at styrke det globale kendskab til Arla,”*siger koncernchef Peder Tuborgh.

Tættere på forbrugerne

Op til lanceringen har Arla brugt meget energi på at tale med folk på tværs af lande og kulturer for at finde ud af, hvad mejeriprodukter betyder for dem i hverdagen. De, der bor i vækst- og udviklingslande, ser mælkens naturlige ernæringsmæssige egenskaber som et væsentligt bidrag til at forbedre familiens - og særligt børnenes - sundhed og fremtid. I Europa er der mere fokus på smag, nydelse og stemning, når mejeriprodukterne kommer på bordet.

”I Europa tager vi nok mælken og dens universelle betydning for vores sundhed lidt for givet. Men uanset hvor vi bor, så lægger vi vægt på de særlige øjeblikke i løbet af dagen, hvor man nyder et hjemmelavet måltid i familien, slukker tørsten med et glas mælk eller får en kop kaffe på kontoret. Med ’Nyd det gode’ vil vi gerne minde om, at vores mejeriprodukter er med i millioner af disse gode øjeblikke rundt om i verden hver eneste dag,” siger Peder Tuborgh.

’Nyd det gode’ afløser perioden med sloganet ’Tættere på Naturen™’, hvor Arla satte fokus på miljø og produkternes naturlighed. Internt har ’Tættere på Naturen™’ været en fantastisk drivkraft bag nye idéer og investeringer, som har gjort Arla til verdens måske mest bæredygtige globale mejeri. Dette arbejde fortsætter, mens markedsføringen af Arla® brandet nu går tættere på det, som optager forbrugeren i dagligdagen: sundhed, naturlighed og de gode øjeblikke.

’Nyd det gode’ lagde først i land i Tyskland, Danmark og Holland, og i dag er det så blevet Sveriges tur til at lancere en omfattende marketingkampagne, som går på tværs af markeder på fem kontinenter og indeholder både klassiske og alternative kampagneelementer. Arlas logo forbliver det samme, men visuel udtryk på emballager og i kampagnen er nyt. Desuden vil en række mindre brands skifte navn eller blive lagt ind under Arla®

Læs mere på www.nyddetgode.dk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663