Bliv klogere på din mælk

Læs tid
1 min
Publiceret
25 april 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

I den kommende weekend løber "Forskningens Døgn" af staben over hele Danmark. I Århus deltager Arla Foods i arrangementet "Bliv klogere på din mad" på Aarhus Universitet, og i Slagelse kan man besøge Arla Foods' friskvareterminal og høre om erfaringerne med medarbejderdreven innovation.

Fredag aften inviterer Aarhus Universitet til "Bliv klogere på din mad" - et arrangement om forskning og fødevarer, hvor man blandt andet kan opleve mad-kemishows, samt høre en lang række foredrag om forskning og fødevarer og naturligvis smage på mad. Fra Arla Foods deltager ernæringsekspert Merete Myrup Christensen med et indlæg om mælkens betydning for vores udseende.

På Slagelse Friskvareterminal fortæller Arla Foods i et fælles arrangement med Landsorganisationen (LO) om erfaringerne med såkaldt medarbejderdreven innovation, hvor medarbejdernes idéer er blevet inddraget i forbedring af arbejdsmiljøet. Et koncept, der på sigt kan udvikle sig til også at omfatte udvikling af nye produkter og arbejdsprocesser.

"Vi er med i Forskningens Døgn for at gøre flere unge interesserede i naturvidenskab og for at gøre dem opmærksomme på de mange forskellige uddannelsesmuligheder, der findes inden for mejeriområdet," siger koncerndirektør Michael Stevns, der er ansvarlig for Arla Foods' forskning og produktudvikling.

Forskningens Døgn er en landsdækkende begivenhed iværksat af Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling, med det formål at vække interesse og forståelse hos den brede befolkning for forskningens metoder, processer og resultater. Arla Foods er sponsor for arrangementet i Århus.

"Bliv klogere på din mad" finder sted på Aarhus Universitet (Søauditorierne) fredag 27. april, kl. 15-20.

"Lettere mælk på fremtidens terminal" finder sted på Slagelse Friskvareterminal fredag 27. april, kl. 17.30-20.

Læs mere om Forskningens Døgn på www.forskningensdoegn.dk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663